Biuletyn Informacji Publicznej
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: sko.lodz.pl

Treść strony

KOMUNIKAT O WYZNACZENIU KOORDYNATORA DO SPRAW DOSTĘPNOŚCI W SAMORZADOWYM KOLEGIUM ODWOŁAWCZYM W ŁODZI

Prezes Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi na podstawie art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 1062) wyznaczył na koordynatora do spraw dostępności.

Funkcję tę pełni Pani Wioletta Szczypińska – Inspektor w Biurze Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi.

Do zadań koordynatora do spraw dostępności należy w szczególności:

  1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi;
  2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  3. monitorowanie działalności, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dane kontaktowe do koordynatora do spraw dostępności:
adres do korespondencji: ul. Piotrkowska 86, 90-103 Łódź;
telefon: 42 633-01-09 w. 109;
e-mail: wszczypinska@sko.lodz.pl

Metryka

  • opublikował: Marcin Wójkowski
    data publikacji: 2021-02-04 13:59
  • zmodyfikował: Marcin Wójkowski
    ostatnia modyfikacja: 2021-02-04 14:04

Informacja

Informacja wynikająca z art. 7 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępu alternatywnego w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Łodzi

Dostęp alternatywny w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Łodzi polega, w szczególności, na zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami pomocy i wsparcia koordynatora do spraw dostępności do usług świadczonych przez Kolegium, w niezbędnym zakresie dla tych osób.

Budynek będący siedzibą Kolegium, znajdujący się pod adresem: Łódź ul. Piotrkowska 86 ma trzy kondygnacje. Na parterze znajdują się pomieszczenia biura w tym kancelaria zajmująca się obsługą interesantów i sala rozpraw. Na pierwszym piętrze znajdują się pomieszczenia prezesa, wiceprezesa, sekretariatu, księgowości, kierownika biura i członków orzekających. Na drugim piętrze są pomieszczenia przeznaczone dla etatowych członków Kolegium.

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi osoby niepełnosprawne mogą dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Siedziba Kolegium położona jest w centrum, do której łatwo można dojechać komunikacją miejską z różnych stron miasta. Przystanki znajdują się możliwie blisko Kolegium (odległość od najbliższego przystanku do budynku, w którym ma siedzibę Kolegium, to długość ok. 300m — ok. 5 minut pieszo).

Przed budynkiem znajduje się parking, na którym nie ma wyznaczonych i odpowiednio oznakowanych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Istnieje również możliwość zaparkowania pojazdu na pobliskich parkingach.

Główne wejście do budynku jest dostępne po pokonaniu dwóch schodów. Budynek nie posiada podjazdu dla niepełnosprawnych. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową istnieje możliwość wejścia/wjechania do siedziby Kolegium wejściem bocznym, które nie ma schodów. Ponadto osoby ze szczególnymi potrzebami mogą liczyć na pomoc przy wejściu do budynku ze strony koordynatora ds. dostępności lub pracowników Kolegium.

Istnieje możliwość obsługi osoby niepełnosprawnej przez pracowników biura Kolegium bezpośrednio na parterze w kancelarii tj. w sprawach: przyjęcia korespondencji, udzielenia informacji czy odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu. W przypadku gdy załatwienie sprawy wymaga obecności członka orzekającego, pracownik schodzi do kancelarii. W przypadku skarg i wniosków Interesantów - osób niepełnosprawnych - załatwianych przez Prezesa i Wiceprezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi spotkania odbywają się na parterze w sali rozpraw. Pozostałe sprawy załatwiane są przez koordynatora ds. dostępności lub niezwłocznie po zgłoszeniu telefonicznym lub e-mailem osoby niepełnosprawnej (tel. 46 633-01-09 w. 109), bądź w wyniku zgłoszenia za pośrednictwem innej osoby.

Korytarze i schody są ogólnodostępne w godzinach urzędowania. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą liczyć na pomoc koordynatora ds. dostępności lub pracowników Kolegium w poruszaniu się po budynku. Na parterze budynku znajduje się tablica informacyjna z oznaczeniem numerów pomieszczeń i stanowisk pracowników znajdujących się na terenie budynku, które ułatwiają poruszanie się po nim i umożliwiają odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą liczyć na pomoc koordynatora ds. dostępności lub pracowników Kolegium i odczytanie powyższych informacji.

Do budynku można wejść z psem asystującym, tj. odpowiednio wyszkolonym i specjalnie oznaczonym psem, w szczególności psem przewodnikiem osoby niewidomej lub niedowidzącej oraz psem asystentem osoby niepełnosprawnej ruchowo.

W budynku zapewniono właściwe warunki ewakuacji i oznakowania obiektu, zgodne z obowiązująca w Kolegium Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego. Pracownicy Kolegium zostali przeszkoleni w zakresie udzielania pierwszej pomocy i zapoznali się z treścią Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego.

Brak możliwości codziennego korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online, jednakże istnieje możliwość zorganizowania obsługi osób słabo słyszących i niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

Dodatkowe informacje dotyczące Biuletynu Informacji Publicznej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi:

1. BIP Samorządowego Kolegium Odwoławczego jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.

2. Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki, jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab, Shift + Tab, Enter i klawiszy kierunkowych).

3. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące: zmiana wielkości czcionki i kontrastu.

4. Na wszystkich stronach serwisu znajduje się wyszukiwarka.

5. Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

6. Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design", w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

7. Serwis nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

8. Serwis jest przystosowany do obsługi na urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe.

 

 

Metryka

  • opublikował: Marcin Wójkowski
    data publikacji: 2021-03-16 10:21
  • zmodyfikował: Marcin Wójkowski
    ostatnia modyfikacja: 2021-03-16 10:22

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DPSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2021

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego


MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi
Numer identyfikacyjny REGON
47093073000000
Stan w dniu 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
sekretariat@sko.lodz.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
wszczypinska@sko.lodz.pl
Telefon kontaktowy
426330109
Data
2021-03-26
Miejscowość
Łódź
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. ŁÓDZKIE
Powiat
Powiat m. Łódź
Gmina
Łódź-Śródmieście
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
1
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie
komunikacyjne ?

[ X ] TAK
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub
posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń
technicznych?
[ X ] TAK
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w
sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa
asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość
ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] NIE
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Dostępne są dwa wejścia do budynku, w tym jedno umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim. Korytarze mają odpowiednią
szerokość dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku nie ma windy, jednak wszystkie pomieszczenia
zapewniające podstawową obsługę interesantów zlokalizowane są na parterze. Brak toalety dla niepełnosprawnych. W
przypadku konieczności ewakuacji z budynku, przy jednoczesnej awarii prądu, automatycznie uruchamiają się lampy awaryjne
na korytarzu, które oświetlają tablice ewakuacyjne wyznaczające drogę ewakuacji.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada
deklarację dostępności
Liczba stron: 1
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url www.bip.sko.lodz.pl
ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna
ID a11y-data-sporzadzenie 2020-03-19
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada
deklaracji dostępności
Liczba stron: 0

Liczba aplikacji: 0
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
BIP Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi rozpoznawalny jest przez programy czytające dla osób niewidomych.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab, Shift +
Tab, Enter i klawiszy kierunkowych). Serwis wyposażony jest w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby
niedowidzące, tj. zmiana wielkości czcionki i kontrastu. Na wszystkich stronach serwisu znajduje się wyszukiwarka. Serwis nie
jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programami
czytającymi), systemem lub aplikacjami użytkowników. Serwis został zbudowany w oparciu o metodę "Responsive Web Design",
w skrócie RWD, tzn. że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości i wielkości ekranu. Serwis nie
wymaga powiększania ani przewijania w kierunku poziomym. Serwis przystosowany jest do obsługi na urządzeniach takich jak:
tablety, smartfony i telefony komórkowe.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych
sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości
SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] NIE
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
internetowych [ X ] NIE
e. Przesyłanie faksów [ X ] TAK
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub
aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle
indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
[ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
1

3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej
działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] TAK
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze
szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w
tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji
funkcjonowania podmiotu?
[ X ] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE

Metryka

  • opublikował: Marcin Wójkowski
    data publikacji: 2021-03-31 10:01

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2023-2025

Metryka

  • opublikował: Marcin Wójkowski
    data publikacji: 2024-03-26 15:28

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 5100
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-03-26 15:29:00